8 Μαρ 2014

Un peu de cuisine en français

Vocabulaire culinaire

Jaime les carottes râpées
Μου αρέσει η καροτοσαλάτα (τριμμένα καρότα)
Je n’aime pas les carottes râpées
Δεν μου αρέσει η καροτοσαλάτα (τριμμένα καρότα)

J’aime la salade de carottes
Μου αρέσει η καροτοσαλάτα
J’aime la salade rémoulade céleri, carottes (sauce rémoulade = mayonnaise + herbes)
Σαλάτα με σελινόριζα, καρότα, και σως ρεμουλάντ που έχει βάση τη μαγιονέζα και περιέχει διάφορα αρωματικά

J’aime le steak et la purée
Μου αρέσει η μπριζόλα και ο πουρές
Je n’aime pas le steak et la purée
Δεν μου αρέσει η μπριζόλα και ο πουρές

Για τους Γάλλους, ο πουρές δεν είναι αποκλειστικά πατατοπουρές. Μπορεί να προέρχεται από διάφορα λαχανικά π.χ. purée de carottes, purée de châtaignes (κάστανα), purée de brocolis

Jaime la glace
Μου αρέσει το παγωτό
Je naime pas la glace
Δεν μου αρέσει το παγωτό

Jaime les pommes
Μου αρέσουν τα μήλα
Je naime pas les pommes
Δεν μου αρέσουν τα μήλα

la viande= το κρέας
le porc = το χοιρινό
le poulet = το κοτόπουλο
la dinde = η γαλοπούλα
le boeuf = το μοσχάρι
lagneau = το αρνί
le poisson = το ψάρι
loeuf = το αυγό
lomelette = η ομελέτα

la pomme = μήλο
la pomme de terre= πατάτα
la tomate = η ντομάτα
les pâtes = τα μακαρόνια
le fruit = το φρούτο
les frites = πατάτες τηγανητές
le gâteau au chocolat = γλυκό με σοκολάτα
loignon = το κρεμμύδι
lail = το σκόρδο
le persil = ο μαϊντανός
la laitue = το μαρούλι
la salade = η σαλάτα
le chou = λάχανο
le poivron = η πιπεριά

lhuile = το λάδι
le beurre = το βούτυρο
le vinaigre = το ξύδι
la moutarde = η μουστάρδα
la mayonnaise = η μαγιονέζα
la sauce = η σάλτσα

le chef = ο σεφ
le sous-chef = ο βοηθός σεφ
le saucier = ο βοηθός σεφ που κάνει σάλτσες

la table = το τραπέζι
l’assiette (une) = το πιάτο

le café = ο καφές
le chocolat = η σοκολάτα (στερεή και ρόφημα)
chaud = ζεστό
froid = κρύο
un chocolat chaud = ζεστή σοκολάτα
un chocolat froid = κρύα σοκολάτα
un café frappé = κρύος καφές

le vin = το κρασί
un vin frappé = δροσερό κρασί

le sel = το αλάτι
le poivre = το πιπέρι
le riz = το ρύζι
les pâtes = τα μακαρόνια
les spaghettis = το σπαγγέτι


Julie prend son petit déjeuner - Η Ζυλί παίρνει το πρωινό της

Λεξιλόγιο + Προτάσεις για το γαλλικό πρωινό

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου